استاد تاکتیک های رزمی مات شد
 
عاشقان شهدا
سه شنبه 1 آذر 1390برچسب:, :: 21:45 ::  نويسنده : علیرضا

آنتونی کرد زمن از شناخته شده ترین استادان آمریکایی است که گزارش ها و کتب متعددی درباره جنگ های اخیر نوشته است. دو جلد از دوره چند جلدی کتاب «جنگ های مدرن او» به جنگ عراق با ایران اختصاص دارد و  این بخش کوچکی از روایت کرد زمن از آزاد خرمشهر در کتابش «درس های جنگ مدرن» است.

آنتونی کرد زمن


ادامه مطلب ...


سه شنبه 1 آذر 1390برچسب:, :: 21:40 ::  نويسنده : علیرضا

بررسی عملیات بیت المقدس از زبان شهید حسن باقری

 

 

 

حوادث و پدیده های جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، اگر از زبان فرماندهان نظامی درگیر در صحنه عملیات بیان شود، حاوی اطلاعات و واقعیات مهمی است كه در شناخت ابعاد جنگ اهمیت خاصی دارد، به ویژه آن كه این بررسی در متن حادثه صورت گرفته باشد. بدین منظور مركز مطالعات و تحقیقات جنگ جمع بندی و تحلیل شهیدحسن باقری را در عملیات بیت المقدس كه از سند شماره 6025 این مركز تهیه شده، ارائه می كند.

 

 

شهید باقری


ادامه مطلب ...


چهار شنبه 25 آبان 1390برچسب:, :: 22:47 ::  نويسنده : علیرضا

هفدهم آذر سال 1381 رژیم بعث عراق، بیست و دو سال پس از نخستین استفاده از سلاح های شیمیایی در جنگ تحمیلی و در حالی که استفاده از این مواد در پروتکل ژنو 1925 منع شده بود، بر واقعیتی هولناک که اسناد آن سالها از سوی ایران به مجامع جهان ارائه شده بود، صحه گذاشت.

 

سلاح های شیمیایی


ادامه مطلب ...


چهار شنبه 25 آبان 1390برچسب:, :: 22:41 ::  نويسنده : علیرضا

وصیتنامه‌ عاشقانه و عرفانی از «شهید علی اکبر انگورج تقوی»

 

«شهید علی اکبر انگورج تقوی»


اكنون كه این وصیتنامه را می‌نویسم با سرعت زیادی كوله‌بار به دوش برای ماموریت عازم خط مقدم هستم. همین قدر كه می‌دانم وظیفه است، شكسته و بسته می‌نویسم. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

 




ادامه مطلب ...


چهار شنبه 25 آبان 1390برچسب:, :: 22:36 ::  نويسنده : علیرضا
 به نقطه صفر مرزی مهران می رویم تا از آثار پنهان جنگ تحمیلی در استان ایلام گزارشی تهیه کنیم، اینجا سنگر بتونی صدام است جایی که برای هدایت عملیات تصرف مناطق غرب کشور به خصوص مهران و ایلام توسط صدام ساخته شده است.

 


 

سنگر بتونی صدام در استان ایلام


ادامه مطلب ...


چهار شنبه 25 آبان 1390برچسب:, :: 22:30 ::  نويسنده : علیرضا

عامل قتل عام کردها و مسئول استفاده از بمب های مهلک شیمیایی علیه ملت عراق و ایران سرانجام به چوبه دار سپرده شد. هرچند که بسیاری این مجازات را برای او بسیار کم می دانند. 

علی شیمیایی


ادامه مطلب ...


چهار شنبه 25 آبان 1390برچسب:, :: 22:22 ::  نويسنده : علیرضا
پزشک فهمید که ماندن جانبازی که ترکش های هلندی در سر دارد در جایی که صدای بلندگوی مراسم به گوش می رسد سمی مهلک برای اوست.

 


 

اتفاقی برای یک جانباز در حج


ادامه مطلب ...


چهار شنبه 25 آبان 1390برچسب:, :: 22:16 ::  نويسنده : علیرضا

اینجا فقط مزار یک شهید سالم است، آن هم ...

 


 

 

به فاصله تقریبی 500 متر از جنوب روستای آچاچی در شرق شهر میانه اگر چشم‌هایتان را تیز کنید میان یک کشتزار کوچک گندم تلی از خاک را می‌بینید که برگی پر افتخار از تاریخ خون رنگ این مرز و بوم را در دل خود جای داده است.

 


 

 

اینجا فقط مزاریک شهید سالم است


ادامه مطلب ...


چهار شنبه 25 آبان 1390برچسب:, :: 22:8 ::  نويسنده : علیرضا
غصه ها دارد این دل تنگم، می خواهم قصه برایتان بگویم، قصه ای از چند سال پیش روزهایی که پنج دوست قدیمی را به شهرمان آوردند، دوستانی که با یکدیگر عهد بسته بودند هیچ گاه از یکدیگر جدا نگردند حتی پس از مرگ و به همین دلیل هم شب قبل از عملیات نیز پلاک های خود را جا گذاشتند، تا گمنام بمانند تا  کسی آنها را ازهم جدا نکند.

 


 

شهید گمنام ،


ادامه مطلب ...


دو شنبه 23 آبان 1390برچسب:, :: 23:47 ::  نويسنده : علیرضا

خدا را شکر میکنم که با حالتی به دیدارش می رسم که با ذلت و زبونی جان من گرفته نشده است بلکه آگاهانه و با شور و عشق جانم را و همه سرمایه ام را به خاطر اسلام و انقلاب وعزت امام عزیز در راه خدا داده ام

 


 

وصیت نامه ای که از شلمچه رسید



ادامه مطلب ...


دو شنبه 23 آبان 1390برچسب:, :: 23:33 ::  نويسنده : علیرضا

ای پدر و مادر عزیزم اگر این پسرتان در راه اسلام به شهادت برسد، افتخار کنید که شما هم از خانواده شهدا برشمرده می‌شوید. ای پدر و مادر عزیزم از شما تقاضایی دارم اگر من شهید بشوم...


 

شهید مرحمت بالازاده



ادامه مطلب ...


دو شنبه 23 آبان 1390برچسب:, :: 23:26 ::  نويسنده : علیرضا

سردار شهید مصطفی زواره‌ای، مسئول مهندسی رزمی لشگرده سیدالشهداء(ع)

 

سردار شهید مصطفی زواره‌ای


مصطفی در مدت حضور در جبهه ، بارها مجروح می شود ، كه اغلب به خانواده اطلاع نمی دهد و پس از بهبود یافتن در بیمارستان ، یك راست به جبهه باز می گردد . مصطفی در عملیات هایی چون عملیات‌های والفجر مقدماتی، یک و دو شرکت نمود و در عملیات والفجر 4....

 




ادامه مطلب ...


آخرین جمله یک شهید در شلمچه

اولین و دومین نفر شهید شده بودند، اما سومی که فاصله‌اش خیلی بیشتر شده بود، حرکت کوچکی کرد.‌ روی سینه افتاده بود. بعد به پشت خوابید. صدایش را می‌شنیدم؛ حرکت کوتاهی کرد و گفت: «خدایا، خدایا تا انقلاب مهدی، خمینی را نگهدار» و بعد شهید شد.

مجید رضاییان در طول جنگ پنج‌ شش بار مجروح شده است. در کربلای هشت در شلمچه چشم راستش را و واپسین روزهای جنگ هم چشم چپش را فدای راه امام کرد. در همان ایام جنگ، در رشته علوم اجتماعی دانشگاه تهران مشغول تحصیل شد و امروز نیز بدون چشم ظاهر و هزار چشم باطن، مشغول تدریس جامعه‌شناسی و روش تحقیق است. آن چه خواهید خواند مصاحبه ای با این استاد گرانقدر است :

*



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 12 آبان 1390برچسب:, :: 20:52 ::  نويسنده : علیرضا

قوم اصیل ترکمن، اهل تسنن، از ترکمن های گنبد کاووس، بسیجی خوش رزم، ، بسیجی گردان «یارسول الله(ص)» از لشکر 25 کربلا؛...

 

شهید قربان محمد روشنی




ادامه مطلب ...


چهار شنبه 11 آبان 1390برچسب:, :: 21:31 ::  نويسنده : علیرضا

خاطره ای از برادر عباس تیموری در مورد عملیات کربلای4

 

شهید رجبعلی محمدزاده


قبل از عملیات کربلای 4 برای توجیه نقشه و توضیح راهکارهای عملیاتی لشکرها و تیپ ها به قرارگاه خاتم رفتیم. در حضور سردار رضایی، حاج باقر قالیباف به عنوان فرمانده لشکر توضیح خود را شروع کرد. عملیات کربلای 4 قرار بود در منطقه عمومی بصره و به منظور تصرف بصره انجام شود.

 




ادامه مطلب ...


دو شنبه 9 آبان 1390برچسب:, :: 22:37 ::  نويسنده : علیرضا

وقتی این حادثه رخ داد، من در جبهه بودم. چند روز بعد مادرم پیغام داده بود که می‌خواهد من را ببیند. پیغام مادرم که به دستم رسید، فوری به شهر آمدم و به همراه برادر کوچکم مهدی، به دیدن او رفتم. پایم را که درون اتاق بیمارستان گذاشتم، مادرم زد زیر گریه و گفت: محمد بیا، بیا تا صورتت رو ببوسم، صورتم را جلو بردم و او صورتم را بوسید و من دستش را. مادرم با گریه گفت: چقدر دوست داشتی یکی از ما شهید شود ...

 


 

66روز زندگی مشترک ما!


ادامه مطلب ...


دو شنبه 9 آبان 1390برچسب:, :: 22:34 ::  نويسنده : علیرضا
پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر ثار رهبر معظم انقلاب اسلامی روایتی کوتاه از روستایی گمنام در غرب کرمانشاه و نزدیک مرز عراق منتشر کرده است که تمام اهالی آن شیمیایی شده اند.

 


 

اهالی این روستا همه جانبازند!


ادامه مطلب ...


دو شنبه 9 آبان 1390برچسب:, :: 22:29 ::  نويسنده : علیرضا

در میان گرد و خاك روستا خط اتوی لباس و واكس كفش‌‌‌هایش چشمگیر بود. ماه رمضان كه می‌‌‌شد مسجد پاتوق بسیار خوبی بود. از هر محله چند تا جوان بودند. بعد از نماز ظهر و عصر از مسجد بیرون نمی‌‌‌رفتند. همه دور كریم حلقه می‌‌‌زدند. آنقدر دل‌‌‌نشین برای بچه‌‌‌ها حرف می‌‌‌زد كه بسیاری از وقت‌‌‌ها نماز ظهر و عصر بچه‌ها به نماز مغرب و عشا وصل می‌‌‌شد.

 


 

شهادت در قنوت نماز


ادامه مطلب ...


دو شنبه 9 آبان 1390برچسب:, :: 22:21 ::  نويسنده : علیرضا
در برگی از دفتر شعر شهید نوجوان «مهرداد زمانی» که به خونش آغشته شده، آمده است: هجرت نمودند عاشقان زدنیا/ جانان پسندیدند، زجان گذشتند/ احلی من العسل شعار آنهاست/رفتند ولی کرب و بلا ندیدند

 


 

دفتر آغشته به خون شهید 15ساله


ادامه مطلب ...


دو شنبه 9 آبان 1390برچسب:, :: 22:9 ::  نويسنده : علیرضا

دستهایش می‌لرزید. روی مبل رو به روی شوهرش نشست. پیرمرد تلفنی با کسی صحبت می‌کرد. عصبانی بود. گوشی را روی تلفن کوبید. عصایش را برداشت. چند بار طول اتاق را تند و بی‌هدف رفت و برگشت.

نیست! نیست! دلال بی همه چیز، معلوم نیست کدام گوری رفته؟! ... خبر مرگش بیاد!... قرار بود تا شب خبر بده!...

 

 

 

جانباز شیمیایی




ادامه مطلب ...


دو شنبه 9 آبان 1390برچسب:, :: 22:5 ::  نويسنده : علیرضا

روز 8آبان ماه  هر سال را به یاد حماسه آفرینی نوجوان شهید، محمدحسین فهمیده، شهید 13 ساله ای که امام خمینی(ره) او را رهبر خود نامید به نام روز نوجوان و روز بسیج دانش آموزی گرامی می داریم . ولی در این میان سال های دفاع مقدس ما نوجوانان زیادی را به خود دیده که فداکاری هر کدام جای تامل دارد و...

 


 

وصیت‌نامه یک شهید 16ساله


ادامه مطلب ...


شنبه 7 آبان 1390برچسب:, :: 20:2 ::  نويسنده : علیرضا

در بحبوحه عملیات و الفجر هشت به ساحل اروند آمدیم چون بعضی از بچه‌ها اعزام اول بودند ممکن بود دچار ضعف روحیه شده باشند، وقتی به اسکله رسیدیم شهید اربابی کنار اسکله ایستاده بود و آن‌ها را کمک می کرد سوار قایق شوند مثل کرایه کش‌های شهری داد می زد: «فاو پنج تومان! فاو پنج تومان!»

 


 

شهید «علی محمد اربابی»


ادامه مطلب ...


شنبه 7 آبان 1390برچسب:, :: 19:57 ::  نويسنده : علیرضا

نامه ای که باید چندبار از رویش خواند

 

آیا این پول حلال است...؟!


 

برادرانی که در جبهه بوده و در تربیت معلم به آنها کمک هزینه داده می‌شود، حقوق برادران بسیج نیز داده می‌شود و این برادران از طریق بسیج اعزام می‌شوند و در حقیقت، دو حقوق از دولت جمهوری اسلامی دریافت می‌دارند؛ تکلیف اینها چیست؟

 




ادامه مطلب ...


شنبه 7 آبان 1390برچسب:, :: 19:42 ::  نويسنده : علیرضا

شهیدی‌ که مانند امیرالمؤمنین (ع) خدا را ملاقات کرد

 

شهید مصطفی ملکی


شهید مصطفی ملکی به دوستانش گفت «ناراحت نباشید، در حدیثی آمده است که اگر زمانی در آب گرفتار شدید با توسل به حضرت علی (ع) ذکر حیدر، حیدر را زمزمه کنید» این ذکر را گفتیم و آتش نیروهای بعثی در اروند به گلستان تبدیل شد.

 




ادامه مطلب ...


سه شنبه 3 آبان 1390برچسب:, :: 21:44 ::  نويسنده : علیرضا
جنگ که تمام شد، ما به عنوان تخریب چی در مناطق عملیاتی ماندیم و زندگی زلالی را پس از جنگ با شهدا آغاز کردیم.در مناطق عملیاتی هم حضور می یافتیم، از جمله در شلمچه. همه می دانند که ما بچه های رزمنده خراسان الفتی غریب با شلمچه داریم. بیشتر همرزمان ما دراین منطقه از جبهه به شهادت رسیده اند، بخصوص در عملیات های کربلای چهار و پنج.
آن سالهای پس از جنگ که من در مناطق عملیاتی بودم...

 


شلمچه


ادامه مطلب ...


دو شنبه 2 آبان 1390برچسب:, :: 21:30 ::  نويسنده : علیرضا

و این قطعه از زمین را در هیچ کجای دنیا به این مظلومی نمی‌یابید.

 

 

این قطعه از بهشت، کنجی از گلزار شهدای شهیدآباد دزفول قرار دارد که اکنون غریب و خاک آلود روزگار می‌گذراند و اگر این قطعه از زمین در هر کجای دنیا می‌بود، به عنوان بزرگ‌ترین سند تاریخ مظلومیت آن ملت، به بهترین شیوه حفظ و حراست می‌شد و این قطعه امروز در نهایت کم لطفی متولیان امر بیشتر شبیه زباله دان است تا قطعه‌ای از بهشت.

 

یک گلزار شهدای متفاوت /عکس


 



ادامه مطلب ...


یک شنبه 1 آبان 1390برچسب:, :: 21:4 ::  نويسنده : علیرضا

«هویزه»؛ نامی که باید دو بار در تقویم ایران حک شود

 

شهری كه دوبار اشغال شد


 نام «هویزه» را می توان دو بار در تقویم ایران یکی در 10 مهرماه و دیگری 18 اردیبهشت جست چراکه هویزه در طول جنگ تحمیلی در دو مرحله به اشغال رژیم بعث عراق درآمد.

 




ادامه مطلب ...


یک شنبه 1 آبان 1390برچسب:, :: 20:35 ::  نويسنده : علیرضا

سمَت مهم نیست؛همه مثل همیم!

 از مجموعه خدمت از ماست(قسمت سوم)

برای مشاهده قسمت های قبل اینجا و اینجا کلیک کنید.

******

شهید مهدی باکری

با ستون پیاده بود. در دامنه ی کوه داشت پیاده می رفت.

رفتم نگه داشتم و ازش خواستم سوار ماشین شود.

گفت: «من و این بچه ها ماشین نداریم. همه مان باید با هم این سراشیبی را برویم.

اگر این ها دیر رسیدند، من هم باید دیر برسم.»

گفتم:

«آخر شما بالاخره مسئولیت دارید. بفرمایید بالا تا زودتر به محل هماهنگی برسیم.»

گفت: «نه، لازم نیست!

خدا خودش قوت می دهد و کمک می کند.»(1)

*****
احمد متوسلیان

پرستار به صورت رنگ پریده و لب های ترک خورده

مجروح نگاه کرد و بعد به پاهای زخمی اش.

گفت: «برادر! اجازه بدهید داروی بی هوشی تزریق کنم.

این طوری کمتر درد می کشید.»

ناله کرد.

«نه خواهر!

بی هوشم نکن!

دارویت را نگهدار برای آن هایی که زخم های عمیق تری دارند.»(2)

*****

چهار نفر بودیم. منتظر ایستاده بودیم کنار جاده.

یک ماشین تویوتا آمد.

مهندس بود و برادرش.

آنها هم می رفتند سایت موشکی.

دو نفر جلو سوار شدند و دو نفر هم رفتیم عقب!

ده پانزده کیلومتر بعد باران گرفت.

خیس شده بودیم زیر باران.

شانس مان را لعنت می کردیم.

گفتیم: «آنها در جای گرم نشسته اند و از حال ما بی خبر.»

ماشین ایستاد.

مهندس و یکی از بچه ها پیاده شدند.

مهندس گفت: «شما بروید جلو! ما می آییم عقب.

ما تعارف کردیم.

مهندس گفت: «من از روی ساعت زمان گرفتم، الان دقیقا مسیر نصفه شده است.

حالا نوبت ماست.(3)

 

پانوشت:

1-مهدی باکری

2-احمد متوسلیان

3-مهندس حسن آغاسی زاده



شنبه 30 مهر 1390برچسب:, :: 20:53 ::  نويسنده : علیرضا
روزی در خواب دیدم که سیدی آمد و دستی به شانه‌ام کشید و گفت: اگر می‌خواهی خوب شوی، از زیر «عَلَم» رد شو!

 


 

شهید «آلفرد گبری»


ادامه مطلب ...


شنبه 30 مهر 1390برچسب:, :: 20:48 ::  نويسنده : علیرضا

ناگفته هایی از "خونین شهر" به مناسبت بیست و هشتمین سالروز آزادی

 


 

 

در اوایل سال 1366 نخستین حمله با گاز عصبی سارین در خرمشهر توسط موشکهای کاتیوشا (MRLS) صورت گرفت. اورژانس شیمیایی خرمشهر پذیرای حدود 70 مصدوم شیمیایی بود که اکثراً مربوط به گلوله های توپ گازهای اعصاب بوده و اکثرآنها در نزدیکی مسجد جامع خرمشهر اصابت کرده بودند.

 


 

 

اولین کاربرد گاز اعصاب در خرمشهر


ادامه مطلب ...


شنبه 30 مهر 1390برچسب:, :: 20:38 ::  نويسنده : علیرضا

پدری که پس از شهادت برنامه امتحانی دخترش را امضا کرد

 

امضای شهید پای کارنامه فرزندش


 

خانم ناظم از راه رسید و برنامه امتحانی ثلث دوم را به من داد، در غیاب من همه بچه ها برنامه امتحانی شان را گرفته بودند و فقط من مانده بودم، ناظم از من خواست که حتما اولیایم آن را امضا کنند و فردا ببرم، به فکر فرورفتم چه کسی آن را برایم امضا کند

 




ادامه مطلب ...


شنبه 30 مهر 1390برچسب:, :: 20:33 ::  نويسنده : علیرضا

کیف را در آوردیم و داخل آن را بازرسى کردم. یک عکس پسر بچه سه چهارساله، یک عکس دختر بچه دو ساله، یک عکس طلق شده  از صدام، یک آدرس و شماره تلفن و دوبرگ کاغذ استنسیل که پشت و روى آن را با خودکار و به خط عربى نوشته بود.

 


 

شهادت سرباز عراقی در دفاع مقدس


ادامه مطلب ...


شنبه 30 مهر 1390برچسب:, :: 20:24 ::  نويسنده : علیرضا

شهدای والفجر هشت را به صحن مسجد امام آورده بودند تا از آنجا به سوی جایگاه ابدی تشییع شوند. حاج قاسم با دست به یک یک شهدا اشاره می کرد و می گفت: «مادر شهید دیندار، مادر شهید یوسف اللهی، مادر شهید هندوزاده، درباره ی نصراللهی چه بگویم که مادر ندارد ... !»

 

این جمله اشک آلود و صمیمی، یک آن مظلومیت محمد را پیش چشم ها عریان کرد

 

12 خاطره از شهیدی در فاو




ادامه مطلب ...


شنبه 30 مهر 1390برچسب:, :: 20:14 ::  نويسنده : علیرضا

عملیات‌های متعددی را فرماندهی کرده بود اما آن شب در سنگر محقرانه با ما بر سر یک سفره نشسته بود. لطیفه می گفت و گاهی خاطرات

آخرین لبخند فرمانده

عملیات گذشته را تعریف می کرد



ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عاشقان شهدا و آدرس asheghanshohada.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 47
بازدید ماه : 47
بازدید کل : 88423
تعداد مطالب : 80
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 2

<-PollName->

<-PollItems->

 
 
 
چت روم فارسی